1993-06-08

Idag åkte jag med en buss som gick 20 minuter senare. Vi hade bokinsamling klockan 08:40. Jag lade ner sakerna i väskan som jag skulle ta hem. Sedan tog jag ut alla böckerna. Och vad låg bakom, om inte mitt lås. Men jag kan svära på att jag hade låst mitt skåp förut. Sedan tog jag med böckerna till bokförrådet. Då visade det sig att man bara skulle lämna in språkböckerna och matteböckerna. Sedan hade vi tre håltimmar. Vi gick och tittade på "Vikingaspelen". Efter ett tag gick "J", "S" och "F" till tyskan. "M" och jag stannade kvar. Efter en stund kom det en ung lärare och sa åt oss att vi skulle sitta ner för de bakom oss såg ingenting. Vad då? Jag är bara 175 cm lång med skor på, 170 cm utan. Vi satte oss. Efter en timme reste vi oss igen. Just då kom han igen och sa: "Hej, vet ni varför jag är här?" Jag vände bort huvudet. "Va?" sa "M". "Nu får ni faktiskt ta och sätta er. Vi ser ingenting här bakom". "Varför går du inte och säger till de andra som står då?" frågade jag argt. "Jag ska", sa han med ett räddare tonfall. Alltså, jag blir så jävla pissed off på sådana där personer. Varför skulle han gå omkring och säga till alla att sitta. Om de där bakom inte ser något kan de väl säga till själva. Fucking asshole, motherfucker. Det är tur att man slipper mesiga grundskolelärare som tycker att alla upp till femton år är småungar som inte förstår om man talar vuxet med dem. Alla som ler inställande och säger hur duktig och ambitiös man är och sedan ger en tvåa i betyg. Imorgon ska vi inte ha matte, vi ska till "N" som ska ha "kalas", för hon åker till England ett år. Skönt. Då slipper man i alla fall ha matte.