1993-06-17

Vi har varit hos moster "M". Jag spelade Nintendo med kusin "T". Det gick inget vidare (för mig alltså). Jag spelade Tetris också. På förmiddagen åkte morsan, farsan och jag med moster "M" och hennes man till moster "M"s arbetsplats. Hon jobbar vid Levi's. Vi fick vänta ett bra tag innan hon kom ut och vinkade att vi skulle komma in. Inne fanns det en butik för de anställda. Man kunde också se in i lokalen där de jobbade. Det var en jättestor lokal. Det var mest kvinnor som arbetade. Moster "M" gick in i butiken och visade genom glasfönstret vad som fanns. Farsan köpte två byxor, 501:or i svart och blått, ett par kortbyxor, två jeans-skjortor och tre andra skjortor i gult, lila och grönt. Jag köpte två 501:or i vitt och svart, ett par cerisa shorts, en svart t-shirt med 501 skriver på framsidan och en ball luvjacka utan ärmar. Morsan köpte två byxor. Köpte och köpte... jag menar beställde.

Jag fick låna en synth från kusin "T". Hon tar tillbaka den imorgon. Jag har tagit en tablett mot halsont som jag fått från moster "Z". Jag hoppas att den hjälper för jag har jätteont i halsen när jag sväljer.