1993-06-27

Semester i Kanada

Imorse åkte alla iväg och cyklade men inte jag för det fanns inte tillräckligt med cyklar. Även om det hade funnits så skulle jag inte följt med. Jag stannade hemma och läste "Mortal fear". Den blir bara mer och mer spännande.

De kom tillbaka till lunch. Då hade jag läst till sidan 134. Efter lunch bestämde moster "Z" att vi skulle ut och fiska. Vi ringde moster "M" och hennes man. De kom över tillsammans med sin familj. Vi åkte iväg till en liten "flod". Medan moster "Z" satte ihop fiskegrejerna gick moster "M", morsan, farsan och jag en liten promenad. Farsan och jag gick tillbaka tidigare för att se hur det gick med fisket. Det gick inget vidare. Kusin "R" och "G" gick iväg för att kasta boll.

Vi var där i några timmar utan att få något napp. Till slut gav vi upp, packade ihop våra saker och åkte iväg. Vi stannade vid en videobutik och lånade filmen "The Fisher King". Klockan åtta satte vi oss ner och tittade. Vid 22:30 gick jag och la mig. Jag var dödstrött.