1993-06-25

Semester i Kanada

*puh*, +19 grader redan på morgonen. Klockan halv tolv gick mormor, hennes väninna, morsan, farsan och jag till Dundurn Castle. Eller rättare sagt: Vi försökte. Vi gick fel. Jag hade på mig den prickiga klänningen jag köpt i en andrahandsaffär för 5 dollar. Det var så himla varmt ute och så fuktigt. Jag tvättade håret precis innan vi gick. Det torkade på tio minuter ute i solen.

Till lunch åt vi soppa och pannkakor. Jag åt tre stycken. På eftermiddagen skulle vi till moster "M". Jag tog med mig Pearl Jam och Duran Duran-skivorna. Men innan vi gick dit tog morsan, farsan och jag en liten promenad. Olyckligtvis började det regna och åska. Farsan sprang hem. Morsan och jag sprang till moster "M". Vi lyssnade på båda skivorna. Det var inte särskilt roligt. De andra satt och pratade medan jag lyssnade på musiken och åt en massa chips, godis och kringlor. Och hela tiden åskade det. Men det hörde man knappt på grund av att musiken var på så högt. Klockan halv tolv gick vi hem.