1993-06-20

Semester i Kanada

Idag klockan tio satte vi av i tre bilar och styrde kosan mot Niagarafallen. Det var ca 58 km dit. Det var ganska molnigt när vi startade men när vi väl kom fram sken solen med sina värmande strålar. Så fort vi hade stigit ut ur bilarna stack kusin "R" och kusin "G" iväg någonstans. Vi andra tittade på fallen. Det var häpnadsväckande vackert. Så mycket vatten! Och så grönt, klart och rent! Vi gick in i en affär där de sålde souvenirer. Moster "M" köpte en stor bild på fallen åt mig och moster "Z" köpte en sten med en liten gubbe som vaskar guld. Jag insisterade på att jag skulle betala, men nej. Där inne hittade vi kusin "R" och "G". På övervåningen hade de julsaker. Tomtar och sånt. Kusin "R" tog på sig en sådan där lång tomteluva. Gud, vad han såg rolig ut! Nästan tre meter lång blev han. Sedan gick vi lite i en park och på huvudgatan. Där fanns det massor med tokiga grejer. Nästan som Gröna Lund. Alltså, det fanns inga bergodalbanor utan jag tänker på affärerna. Det fanns t.ex. ett ställe. Guinnes rekord... någonting. Utanför gick en man utklädd (uppstoppad) till världens tjockaste man. Då kom vi på att kusin "R" är lång och smal, så vi ställde honom bredvid den korte, tjocke mannen och tog ett kort. Jag höll på att garva ihjäl mig. Sedan köpte vi alla glass. Och vilken glass! Alla portioner av mat här i Kanada är så stora. Sedan åt vi på Pizza Hut. Jättegott. Efter det åkte vi hem.