2010-01-25

För en stund sedan gav jag upp och satte tillbaka boet i fågelburen. Jag höll på att bli knäpp av allt oväsen. Spike blev i alla fall jätteglad och hoppade genast in och inspekterade boet. Han är fortfarande kvar där inne. Jag får väl ge honom lite kokosfiber så att han kan börja bygga. Den allra första gången jag satte upp boet så byggde han ett ordentligt näste, det var till och med kokosfibrer i taket. Men efter det tyckte han väl att det var för jobbigt så nu blir det bara längs golvet och väggarna.

Idag händer nog inget särskilt. Det blir väl som igår: dator, dator, dator och lite TV. När det blir ännu ljusare på dagarna så tänker jag börja läsa en bok. Jag har mängder av olästa böcker. Måste ju kolla om det är något att spara, annars skänker jag bort dem... de tar så mycket plats.