2010-01-26

Jag är hos mina föräldrar just nu... och har varit det sedan vi kom hem från Spanien förra sommaren. Det känns lite pinsamt att behöva flytta hem till föräldrarna på grund av att man har jobbiga grannar... men så är det. Jag bor här i mitt gamla rum och när Mårten är på besök så är vi i min lägenhet. Om det bara är en eller två dagar tills Mårten kommer tillbaka så är jag själv hemma. Längre tid än det står jag inte ut med. Det händer faktiskt att Mårten inte heller orkar med allt oväsen och då sticker vi ut någonstans, vart som helst... bara för att få lite ro.

Och om du undrar: ja, jag har försökt göra något åt saken. Har försökt kontakta både grannen och hyresvärden, men de skiter fullständigt i en och tyvärr för grannen ett sådant typ av oväsen som man inte kan ringa störningsjouren om.

Så nu väntar jag bara på att grannen flyttar eller att jag kan flytta. Mina föräldrar är jättesnälla som låter mig bo här. Därför hjälper jag dem med diverse tekniska problem som uppstår och så är jag städansvarig för hela huset. Mina fåglar har jag här hos päronen. De är tyvärr instängda i buren (hemma hos mig flög de fritt) men de verkar trivas med det... så länge de får ha boet.

Farsan kollar på TV (tennis tror jag) och morsan... ja, var sjutton skulle hon? Jag kommer inte ihåg. Det är snart dags att äta lunch. Jag köper alltså min egen mat när jag bor hos föräldrarna, men ibland bjuder de på lite gott käk. Efter maten ska jag ta det lugnt, kanske se något på TV. Hemma har jag bara 7 kanaler, här finns det över 30. Senare ikväll kommer Mårten och då ska vi hem till mig. Jag måste tvätta håret och fixa mig inför imorgon då vi ska göra en hel del saker.