2010-01-19

Jag håller på att skriva in gamla dagboksanteckningar och har kommit till december år 2000. Wow, bara 9 år kvar... Jag såg i alla fall att jag hade samma problem då som nu: att hitta en vettig BH. När jag var yngre förstod jag mig inte alls på BH-storlekar men jag tror jag har fattat det nu. *ha, ha*. Om vi tar mig som exempel. Min första BH var 75C men jag tyckte att den satt för löst. En tant i underklädesaffären mätte mig och förklarade att jag skulle ha samma kupstorlek men mindre omkrets under bysten... alltså en 70D. Något år senare hade jag tydligen minskat ännu mer för jag fick köpa 65D (fast egentligen skulle det ha varit 65E för att få samma kupstorlek). När jag senast var tillbaka i affären så fick jag en mindre chock när tanten sa att jag nu skulle ha storlek 60F. Jag vet att det var en krånglig förklaring... jag gjorde mitt bästa i alla fall. Om man bara tänker på kupstorleken så kan man säga att 75C är lika stor som 60F.

Nej, nu får det vara nog... jag får huvudvärk. Okej, ett sista försök: Jag skulle alltså kunna köpa BHar i storlek 75C och sy in dem och då skulle de passa. Det vore mer ekonomiskt (udda storlekar är svåra att hitta och dyra)... men vem orkar sitta och sy? Jag har i och för sig fått en symaskin som jag måste använda... någon gång.

Mitt huvud... kan det vara för att jag har lyssnat på radio nästan hela dagen för att slippa lyssna på störiga grannar? Nej, jag spänner mig säkert för mycket. Min käke och mina axlar känns enormt spända. Ja ja, jag ska lyssna vidare på Akon och hans "Sexy bitch" (låten alltså) och föra över gamla inlägg hit. Ska ut i köket också och ta två Lergigan.