2010-01-06

Snart dags att äta middag. Jag är inte ett dugg hungrig så jag väntar en timme innan jag försöker klämma ner lite bröd och soppa. Enligt Wii har jag ett BMI på 17,05 (hur bra det stämmer vet man aldrig). Jag väger runt 53 kg men Wii tycker att jag ska väga 63! Herregud, var ska de kilona sitta? Jag håller istället med en sida som jag hittade för längesedan. Enligt den så behöver jag bara gå upp 2 kilo för att hamna i normalviktsgruppen. Det låter mycket bättre. *he, he*. Nej, men ärligt talat så har jag ingenting emot att gå upp i vikt så länge det är muskler som bildas och inte fett. Fast på vintern mår jag oftast sämre och då försvinner också aptiten. Fan, jag borde kanske flytta någonstans där solen skiner mycket. Man kan ju även strunta i BMI... huvudsaken är ju att man mår bra. Jag har alltid hög vilopuls (runt 90) men jag mår inte dåligt av det. Det är bara så det är... Nej, nu svamlar jag för mycket. Här är länkarna:

BMI-räknare som jag gillar (för kvinnor):
http://www.halls.md/body-mass-index/bmi.htm

BMI-räknare för män:
http://www.halls.md/body-mass-index/av.htm