2010-01-13

Idag har jag plockat ner alla julprylar. Det känns lite trist att man ska behöva stå ut med mörkret utan coola belysningar eller gulliga figurer. Men jag har ju andra lampor och diverse lysande prylar jag kan tända istället. Det enda positiva med att julen kastas ut är att man kan börja se fram emot våren och sommaren. I januari? Ja, varför inte? Man märker redan nu att det är ljusare ute både på morgonen och på eftermiddagen.

Jag ska bara flytta hit några gamla inlägg, sedan ska jag sova... ända till åtta då väckarklockan ringer. Jag har flera klockor att välja mellan (jag är lite av en klockoholic) och jag har hittat den perfekta att vakna till. Den låter inte för högt och den börjar med några enkla pip som sedan utökas till dubbla pip... och så vidare. Mycket behagligt att vakna till.