2010-01-20

När man tror att man har en dålig dag så märker man att det finns de som har en ännu värre dag. Min granne har låst sig ute... och har mat som värms på spisen. Jag är alltid försiktig med nycklar och sånt. Har faktiskt en extra uppsättning som alltid är i väskan ifall att jag skulle glömma nycklarna.

Herregud... den där bilen hade inte en trevlig ljuddämpare. Allting i mitt rum vibrerade. Äh, nu glömde jag bort vad jag skulle skriva.

Mårten är snart på väg hit och han kanske köper med sig sallad (alltså färdig sallad med räkor eller liknande) om det finns någon god sådan. Vi ska nämligen få två gratis. Varför? Förra gången vi köpte sallad så upptäckte vi att dressingarna som låg i hade gått ut flera dagar tidigare. Jätteroligt... man köper en fräsch räksallad med bulgur och så är dressingen gammal och äcklig. Tänk att man alltid måste kolla datum på allt. Jag köpte t.ex. färsk pasta hos ICA senast eftersom den kostade 5 kr. Vad upptäckte jag när jag kom hem? Jo, den gick ut för nästan två veckor sedan. Jag brukar alltid kolla datum på saker och ting men när jag köpte den mådde jag nog inte bra och hade därför inte ork att titta efter noggrant.