2010-02-07

Jag har just tagit en Losec för det känns inte bra i halsen. Många har kanske magsår och liknande i magsäcken men hos mig irriterar det i matstrupen. Ibland när jag tar tabletter så fastnar de i halsen... men inte för att det är torrt. Jag kan dricka flera glas vatten... och tabletten sitter fortfarande kvar. Det är jätteobehagligt, en gång när jag var ute med Mårten så var vi faktiskt på väg till akuten... men innan vi hann dit så åkte tabletterna ner. Nuförtiden äter jag inte lika mycket piller som förut (inte stora i alla fall). Är du nyfiken på exakt vad jag stoppar i mig en vanlig dag så har du en lista här:

1 st Lergigan på morgonen
1 st multivitamin på morgonen
1 st B-vitamin efter middagen
1 st p-piller efter middagen
2 st Lergigan en timme innan jag ska sova

Den jobbigaste tabletten är b-vitaminen. Varför måste de alltid tillverka så stora piller? Multivitaminen är egentligen för barn (tuggtablett med skogsbärssmak) men jag kan inte äta de som är till för vuxna för då mår jag dåligt. P-piller har jag tagit ända sedan... 2001 tror jag. I början var det för att slippa oroa mig när jag strulade runt med exet. Men sedan upptäckte jag andra fördelar som t.ex. att jag slipper all smärta och att mensen inte är lika riklig och jag vet exakt på dagen när det är dags... så jag tyckte att det var helt solklart att fortsätta ta dem.