2010-02-21

Sunday, bloody sunday. Det räcker inte med att mensen kommer en halv dag tidigare än beräknat (tack och lov så upptäckte jag det i tid, annars hade mina föräldrar haft en blodig soffa), det är klart att man ska ha lite näsblod också. Inget allvarligt, det beror säkert på den torra luften i kombination med piller som torkar ut slemhinnorna.

Enligt min väderstation så är det 22,1 grader i mitt rum och luftfuktigheten är på 20%. Ute är det -13,1 grader och det snöar (det är alltså rörlig grafik på väderstationen som visar antingen snö, regn, molnigt eller sol). Hemma hos mig har jag en roligare väderpojke som har på sig olika kläder beroende på hur varmt eller kallt det är ute. Just nu har han säkert på sig varma ytterkläder, mössa, halsduk, vantar och så har han byggt en snögubbe. På sommaren när det är riktigt varmt går han omkring i badbyxor och har en solstol bredvid sig. *ha, ha*