2010-02-20

Mårten och jag har inte gjort något särskilt varken igår eller idag. Vi har bara åkt omkring till olika affärer i närheten. Imorse var jag tvungen att ta en Xanor för jag mådde inte så bra. Nu är det bättre. Snart ska vi se på ett par filmer vi har hyrt. Vi såg två igår... "Wishing stairs" och "The dead of night". Den senare var hemskt dålig, vi såg inte ens färdigt den. Nästa gång vi hyr så kollar vi nog på imdb.com vad filmerna har fått för betyg. Idag ska vi se "Lakeview terrace", "Wanted" och "Joy ride 2".

Jag är så trött på all dålig service överallt och alla missförstånd som uppstår bara för att folk inte kan ordentlig svenska. Om man har ett yrke där det ingår kundkontakt så måste man i alla fall kunna göra sig förstådd och även förstå vad kunden säger. Och om man inte hajar så ska man inte bli sur på kunden eller vara irriterad.

Mina föräldrar är invandrare och de har alltid sett till att jag har lärt mig så mycket som möjligt av svensk språkkultur. Om jag någon gång skulle flytta utomlands så skulle jag råplugga det landets språk. Men, men... alla är olika och folk får göra som de vill. Det känns bara trist... och företagen förlorar ju kunder på det. Jag svartlistar restauranger, pizzerior, klädaffärer och andra ställen där jag blir dåligt behandlad.