2010-02-18

Min insektsdödare slutade fungera igår. UV-lampan dog säkert... men det verkar inte gå att byta lampa på den här grejen så jag får köpa en helt ny insektsfälla. Hos Teknikmagasinet kostar den nästan 170 kr. Som tur är har jag sett på nätet att Jula har en liknande för bara 99 kr. Jag borde egentligen ha en hemma hos mig också så att jag slipper de äckliga sorgmyggorna (fast jag kallar dem blomflugor) som alltid flyger in i öronen eller näsan. Men jag väntar till våren eller sommaren då det kommer in fler sådana produkter och priset sjunker (förhoppningsvis). Jag tror att min förrförra insektsdödare kostade 49 kr.

Vad ska man hitta på att göra idag då? Jag har redan tränat och ätit frukost. Ja, just det... jag ska bada. Sen blir det väl TV igen antar jag. Jag började läsa en bok förra veckan (eller var det den här...?) men den var så äckligt tråkig. Hade händelsen utspelat sig någon annanstans än i rymden så hade det kanske varit intressant. Nej, jag ska läsa något som jag aldrig tröttnar på: rysare. Fast jag känner inte för att påbörja en ny bok idag. Kanske senare i veckan... eller nästa vecka.