2010-02-04

Jag ska lägga mig snart... och drömma mig bort till något varmare ställe. Imorgon ska jag träna med Wii. Ja, det är allt jag har planerat. Senare på kvällen händer det förstås grejer. Mårten och jag har fyra olika events att välja mellan. Det är svårt... en del lockar med gratis dricka och tilltugg, andra lovar goodiebags. Kanske man hinner med alla? Oavsett hur det blir så måste jag ta Xanor... tror det blir 3 stycken. Två av tillställningarna är på klubbar jag aldrig varit på tidigare. Nya lokaler igen... usch. Jag gillar inte att känna mig osäker. Men det blir nog bra ändå.

Jag vet bara inte vad jag ska ha på mig. Man vill ju vara finklädd... men inte frysa. Och vad ska jag ha för väska? När Mårten är med brukar jag inte ha med mig vanliga mobilen, bara den jag surfar på nätet med. Men eftersom det första eventet är tjejkvällen så måste jag ha med mig två mobiler så jag kan kontakta Mårten och tvärtom. I mobilen som jag kallar "surfmobilen" har jag alltså ett mobilt bredband, det går inte att ringa till det numret. Tycker mobiltillverkarna borde göra fler telefoner med dual sim (plats för två sim-kort). Jag köpte en mobil med dual sim på ebay. Telefonen ser ut som en miniversion av iPhone och har ungefär samma funktioner. Man kan alltså ha två sim-kort (som man ringer med, inte kort till badhuset) i samtidigt och båda är i standby. Det behöver inte ens vara från samma mobiloperatör. Det enda problemet med mobilen är att när jag och den jag pratar med säger något samtidigt så hör inte den andra personen vad jag säger. Med tanke på att jag redan har social fobi så är det inte speciellt kul att det blir ännu fler missförstånd. Därför har jag bett Mårten att hjälpa mig att sälja mobilen. Jag kanske förlorar pengar på det men jag får skylla mig själv.